luni, 29 octombrie 2012

Tort pentru bunica

   Ieri am fost in vizita la bunicii mei deoarece maine este ziua de nastere a buncii mele, implineste frumoasa varsta de 73 de ani, sa ne-o tina Dumnezeu pe pamant mult si bine. Si ne-am strans tot familonul la o sarmaluta si niste poale-n brau facute de bunica si mami si la un vin fiert cu piper facut de bunicu. Eu mi-am facut intrarea cu un tort mare si frumos sa ne saturam toti, a mai si ramas, am luat si la pachet o feliutza generoasa :D. Bunica nu se astepta la aceasta surpriza placuta si s-a declarat multumita ca l-am facut cu fructe si nu foarte dulce. Stiu eu ce-i place bunicutei mele :).


   Decorul este facut cu tehnica numita cornelli lace, care poate fi realizata din frisca, royal icing sau buttercream( eu am folosit frisca). Ideea este sa realizezi linii neregulate( fara intrerupere daca se poate sau macar sa fie ascunse aceste intreruperi), serpuite si care sa nu se atinga, cu un varf nr. 1. Nu este un sablon sau un model dupa care faci, pur si simplu cum iti dicteaza mana. Ca sa va fie mai usor cand decorati, va sfatuiesc sa urcati tortul pe ceva mai inalt, daca nu aveti suport rotativ( eu am folosit o galeata de 5 l in care am zarzavaturi puse pentru iarna, improvizatii, ce stiti voi :)). Trebuie doar sa nivelati bine tortul si sa-i dati bataie.
   Pe langa ca este foarte frumos acest decor, el si mascheaza eventualele imperfectiuni ale tortului.


   Se vede clar ca n-am respectat nici un tipar/model in realizarea decorului. Am facut cum mi-a venit pe moment, am mai gresit, am mai corectat, dar a iesit bine. Iar la baza faceti mici margele rotunde( eu am folosit varful  nr. 5).


   La acest tort am facut crema diplomat dupa reteta Lissei, care este extraordinar de buna si relativ usor de facut. Va pun zilele ce urmeaza si reteta cu poze. Iar acum si o sectiune, care initial se dorea mai profi, dar am uitat sa fac si am reusit sa prind o poza in farfuria cuiva( este farfuria ce-am luat-o noi acasa :P), dar esentialul se vede.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu